Nalewka z malin – jak ją zrobić?

Nalewka z malin to wybitnie kobiecy przysmak. Ma silne właściwości rozkurczające. Może łagodzić bóle menstruacyjne, a także zmniejszać dolegliwości związane z okresem menopauzy, np. wahania nastroju. To również remedium dla osób, które borykają się nadciśnieniem tętniczym.
Nalewka z malin - jak ją zrobić?

Nalewka z malin to także skuteczny środek rozgrzewający, który pomaga szybciej uporać się z przeziębieniem i grypą. Dzięki dużej zawartości kwasów organicznych trunek pobudza gruczoły potowe, wzmagając pocenie się. Jej działanie można porównać do aspiryny. Wystarczy dodać 1-2 łyżeczki do ciepłej (ale nie gorącej) herbaty, napój wypić przed snem, by rano poczuć się o wiele lepiej. Malinówka ma także właściwości przeciwzapalne i ściągające, warto ją więc polecić przy problemach żołądkowych i przy biegunkach.

Nalewka z malin

Składniki:

  1. 1 kg dojrzałych malin
  2. 0,5 l spirytusu
  3. 0,5 l wódki
  4. 40 dag cukru

Jak zrobić nalewkę malinową? 

Maliny oczyścić i pozbawić szypułek, a następnie zalać spirytusem i wódką. Owoce powinny być w całości przykryte alkoholem. Zamknąć słój i postawić w ciepłym miejscu na 5-6 dni. Przynajmniej raz dziennie potrząsać słojem, by alkohol dobrze spenetrował owoce. Potem zlać cały płyn ze słoja do butelki, a pozostałe w nim maliny zasypać cukrem i ponownie wstrząsnąć słojem, aby cukier dobrze się rozpuścił. Pozostawić na kilka  dni w ciepłym miejscu. Powstały gesty syrop  zlać i połączyć z nalewką. Wymieszać, a potem rozlać nalewkę do butelek. Odstawić w ciemne i raczej chłodne miejsce na minimum trzy miesiące.

Sprawdź też, jak przygotować domowe, lecznicze nalewki z mięty.

07.09.2019
Owoce derenia wyróżnia wysoka zawartość żelaza. Dlatego nalewka z derenia, inaczej dereniówka, jest polecana przy objawach niedokrwistości, takich jak: osłabienie, bladość skóry, łamliwość włosów, zajady w kącikach ust, bóle głowy, czy bezsenność.
10.08.2019
W lipcu i sierpniu jest idealna okazja do tego, by przygotować domowe leki, które pomogą zwalczyć zimowe infekcje.
19.08.2019
Wiśniówka wspomaga serce i układ krążenia. Nie bez powodu. Wiśnie zawierają sporo potasu, niezbędnego dla serca, który obniża ciśnienie tętnicze krwi oraz pomaga pozbyć się nadmiaru sodu z organizmu i stabilizuje pracę serca.
12.07.2018
Zagościł w naszych domach na dobre. Plastikowe opakowania są wygodne, lekkie, kolorowe. Ale czy wszystkie są bezpieczne, a jedzenie i picie, które w nich przechowujemy, wciąż jest zdrowe? Przez labirynt pudełek, butelek i pojemników przeprowadza nas dietetyk Anna Słomkowska.
27.05.2019
Większość z nas marzy o tym, aby mieć lśniące, silne i gęste włosy. Nie każdemu jednakże jest to dane. Wiedzą o tym najlepiej mężczyźni z coraz bardziej widoczną łysinką i kobiety, z przerażeniem odnotowujące garście włosów na grzebieniu.
04.06.2019
Im cieplej na dworze, tym częściej powinniśmy pić – tylko dobrze nawodniony organizm działa prawidłowo i skutecznie chroni nas przed upałem. Oczywiście najlepiej gasi pragnienie i najzdrowsza jest czysta woda. Owocowe napoje gazowane, gotowe wody tzw. smakowe zawierają w sobie mnóstwo cukru, sztucznych barwników, konserwantów i innych ulepszaczy smaku. Jeśli jednak masz ochotę na napój, […]