Strona główna Zdrowie Marzysz o dziecku? Zacznij praktykować jogę
Nie możesz zajść w ciążę? Zacznij praktykować jogę! Kobieta w ciąży praktykuje jogę na macie na sali gimnastycznej.
Strona główna Zdrowie Marzysz o dziecku? Zacznij praktykować jogę

Marzysz o dziecku? Zacznij praktykować jogę

autor: Małgorzata Mostowska

Mówi się o tym, że joga pomaga rozładować napięcie w ciele, łagodzi bóle kręgosłupa i działa wyciszająco na organizm. Jednak niewiele osób wie, że praktyka jogi może również pomóc przy staraniach o poczęcie dziecka.

Odpowiednio dobrane asany nie tylko uspokajają przyszłych rodziców, pomagając im radzić sobie ze stresem, ale przede wszystkim stymulują układ wydzielania wewnętrznego, co jest kluczowe, aby doszło do zapłodnienia.

Stres może utrudniać zajście w ciążę

Istnieje wiele powodów, dla których kobieta nie może zajść w ciążę. Jednym z poważniejszych, a często bagatelizowanych jest stres.

Nie chodzi tutaj o pojedyncze nerwowe sytuacje czy krótkotrwałe napięcie, które ma za zadanie zmobilizować nas do działania. Chodzi o stres chroniczny, który sieje spustoszenie w organizmie i potrafi niebezpiecznie rozregulować gospodarkę hormonalną.

Przewlekły stres nie tylko negatywnie wpływa na owulacje u kobiet, ale i u mężczyzn prowadzi do obniżenia liczby plemników. W takiej sytuacji trudno o skuteczny rezultat starań o potomstwo.

Idąc dalej, stres bardzo często jest przyczyną bezsenności, a sen to kluczowy czynnik, mający wpływ na zdrowie i prawidłowe funkcjonowanie.

Niedobór snu może prowadzić do wielu niepokojących objawów, m.in.:

  • spadku odporności
  • drażliwości
  • obniżonego popędu seksualnego
  • zaburzeń równowagi hormonalnej

Jako, że realny wpływ na poczęcie dziecka ma nie tylko ogólny stan zdrowia, ale też psychika, niezwykle istotne jest, aby nauczyć się radzić sobie ze stresem w trudniejszych sytuacjach i zyskać dzięki temu wewnętrzny spokój. Joga przychodzi tutaj z pomocą.

Joga dla początkujących – sprawdź jak zrobić pierwszy krok!

Czy joga może pomóc zajść w ciążę? Kobiety ciężarne siedzą na matach na zajęciach jogi.

Jak joga może pomóc w staraniach o dziecko?

Należy pamiętać, że joga to nie tylko asany, które wzmacniają i uelastyczniają ciało. To także odpowiedni oddech oraz praca z umysłem, które odgrywają kluczową rolę w radzeniu sobie ze stresem.

Połączenie ćwiczeń fizycznych z właściwym oddychaniem i pracą nad emocjami pozwala rozładować napięcie, które często towarzyszy przyszłym rodzicom. Jeśli dodatkowo uwzględnimy wspólną praktykę jogi u pary starającej się o dziecko, istnieje duże prawdopodobieństwo, że przyczyni się ona do zbliżenia i pogłębienia relacji pomiędzy mężczyzną a kobietą.

Joga to naturalna terapia. Odpowiednio dobrane pozycje pobudzają do pracy tarczycę, jajniki, przysadkę i nadnercza. Poprawiają krążenie krwi, zwiększając jej przepływ do narządów rodnych. A im więcej krwi w narządach rodnych, tym więcej tlenu i składników odżywczych.

Ponadto praktyka jogi wspomaga układ odpornościowy człowieka, dzięki czemu przyczynia się do polepszenia ogólnego stanu zdrowia organizmu, co ma realny wpływ na samopoczucie i zadowolenie z życia.

W praktyce jogi dla osób starających się o dziecko warto uwzględnić spokojny, powolny i głęboki oddech oraz inne techniki oddechowe, które pozwolą rozluźnić ciało i wprowadzić więcej spokoju wewnętrznego.

Pomocnymi asanami będą z pewnością wszelkie:

  • skłony
  • wygięcia do tyłu
  • stanie na głowie
  • świeca
  • pozycje relaksacyjne

Najważniejsze, aby sama praktyka stała się przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem. Nie warto niczego przyspieszać, bo wtedy zamiast rozluźnić napięcie, spowodujemy jeszcze większy stres.

Dlatego tak ważne jest, aby łagodnie i z szacunkiem podchodzić do własnego ciała. Wówczas znacznie zwiększymy szanse na szczęśliwe i zdrowe poczęcie.

Chcesz zajść w ciążę? Nie kochaj się zbyt często!

Najnowsze artykuły