5 sposobów na zmniejszenie zużycia plastiku

Walkę z plastikiem warto prowadzić nie tylko w skali makro, ale także mikro. Tę ostatnią propagują ruchy typu Zero Waste (tłum. brak śmieci) zachęcające do świadomego ograniczania ilości śmieci.
Zero waste - jak zużywać mniej plastiku?

Konsekwentne przestrzeganie zasad Zero Waste nie jest z pewnością łatwe, wymaga zmiany przyzwyczajeń i wysiłku. Warto jednak spróbować zastosować przynajmniej część z nich świadomie robiąc zakupy, segregując odpady i ograniczając ich ilość.

Jak używać mniej plastiku?

Podstawowe zasady Zero Waste to tzw. pięć eRek (5R), czyli:

  • refuse (odmawiaj)

– np. ulotek reklamowych i jednorazowych opakowań

  • reduce (ograniczaj)

– liczbę przedmiotów do tych, które są niezbędne do życia

  • reuse (używaj ponownie)

– np. wielorazowych opakowań i rzeczy wielokrotnego użytku

  • recycle (segreguj i przetwarzaj)

– segreguj śmieci, wkładaj do stosownych pojemników lub oddawaj do punktów, zbędne rzeczy przetwarzaj na coś pożytecznego

  • rot (kompostuj)

– używaj rzeczy, które gdy się zużyją mogą trafić na kompost

Zasady Zero Waste - jak używać mniej plastiku?

Więcej o alternatywie dla plastiku przeczytasz TUTAJ.

24.06.2019
Plastikowe przedmioty jednorazowego użytku stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. Parlament Europejski chce więc zastąpić plastik materiałami mniej szkodliwymi. Jaka jest więc najlepsza alternatywa dla plastiku?
20.05.2019
Czy są jeszcze rzeczy, których nie zrobiono z bambusa?  Prawdopodobnie tak, ale z każdym rokiem jest ich coraz mniej, bo roślina ta znajduje zastosowanie w coraz to innych dziedzinach życia. Trudno o bardziej uniwersalny materiał niż bambus, w dodatku budzący pozytywne, proekologiczne skojarzenia. Czy słusznie? Przyjrzyjmy mu się bliżej.
08.06.2019
Będąc wegetarianką, zastanawiam się czasem jak moja mięsna abstynencja przekłada się na zmiany w środowisku. Wszystkim którzy wątpią w zależności pomiędzy dietą wegetariańską a degradacją środowiska, przedstawię w tym artykule argumenty pokazujące, jak duży jest to wpływ.
22.12.2018
Wszyscy wiemy o tym doskonale, że orzechy są zdrowe. Dostarczają bardzo ważnych dla nas nienasyconych kwasów tłuszczowych, błonnik regulującego pracę jelit, witaminy: głównie E oraz z grupy B, a także składniki mineralne takie jak: fosfor, magnez, żelazo, wapń, potas i cynk. W zależności od gatunku orzechów proporcje cennych składników są różne.  Według zaleceń FDA (Food and Drug Administration) codziennie powinniśmy […]
19.06.2019
Proso czy gryka wracają do łask nie tylko na stole. Warto zabrać je także do łóżka!
21.05.2019
W ciąży cieszyłaś się piękną, bujną fryzurą, a 2-3 miesiące po urodzeniu malucha codziennie znajdujesz na szczotce garść włosów. Spokojnie, to minie! Jest nawet specjalne określenie na wypadanie włosów po porodzie – łysienie poporodowe. Brzmi nieprzyjemnie, ale na szczęście żadna młoda mama nie ma potem na głowie pustych miejsc, a jej fryzura szybko wraca do normy. […]