5 powodów, dla których warto pić matchę

Matcha ma opinię najzdrowszej ze wszystkich gatunków zielonych herbat. Na jej prozdrowotne właściwości ogromny wpływ ma sposób jej przyrządzania i uprawy.
Jak przygotować herbatę matcha?

Słowo matcha pochodzi z języka japońskiego i oznacza skoncentrowaną zieloną herbatę zmieloną na drobny proszek. Zalety machy wychwalają zwolennicy zdrowego stylu życia uważając ją za skarbnicę cennych składników odżywczych. Wśród wielu wartościowych elementów znajdują się w niej  m.in. białko, minerały, błonnik, witaminy, chlorofil, przeciwutleniacze (katechiny) oraz kofeina. Warto pić matchę ponieważ:

  • nie ma kalorii dzięki czemu wspomaga odchudzanie
  • stanowi świetną alternatywę dla kawy bowiem zawiera tyle samo kofeiny, a nie „wypłukuje”magnezu
  • uspokaja i łagodzi stres a jednocześnie pobudza dzięki zawartości kofeiny i L-teaniny, aminokwasu o działaniu relaksującym i antystresowym
  • podnosi zdolność koncentracji i zapamiętywania, L-teanina wspomaga produkcję dopaminy i serotoniny
  • oczyszcza organizm z toksyn dzięki wysokiej zawartości chlorofilu

Dlaczego warto pić matchę?

23.07.2019
Toast na zdrowie w upalny dzień? Najlepiej wznieść go cydrem. Lekki, orzeźwiający napój to znacznie lepszy wybór niż kufel piwa, czy lampka wina. Cydr ma niewiele kalorii, niski indeks glikemiczny i całkiem sporo antyoksydantów, doskonale gasi pragnienie i można go zrobić w domu. Taki jest najsmaczniejszy!
30.07.2019
Spotkasz go na urwistych nadmorskich wydmach, żwirowych brzegach rzek i w piaszczystej glebie na brzegach lasów. Warunki, w jakich lubi rosnąć rokitnik odzwierciedlają jego naturę – jest to krzew silny i odporny. Warto wykorzystać te właściwości, by wzmocnić swój organizm. Konsultacja: dr n. farm. Jerzy Jambor.
26.08.2019
Głogowy wzmacnia serce, aloesowy zapobiega infekcjom, pokrzywowy wspomaga leczenie anemii… To tylko trzy najpopularniejsze rodzaje ziołomiodów, ale jest ich więcej, a każdy z nich ma unikalne właściwości. Sprawdź, czemu warto je jeść. Konsultacja: Janusz Kasztelewicz z pasieki Sądecki Bartnik.
07.03.2019
Powszechnie uważa się, że warzywa i owoce powinny stanowić niezbędny element naszej diety, ponieważ są doskonałym źródłem witamin, błonnika, zdrowych i dobrze przyswajalnych węglowodanów oraz cennych przeciwutleniaczy. To wszystko prawda. O ile jednak warzywa możemy stosunkowo bezkarnie spożywać w dużych ilościach, o tyle na owoce już trzeba uważać.
16.10.2018
Ostatnimi czasy coraz więcej mówi się i słyszy o tajemniczych wolnych rodnikach, którym przypisuje się zasadniczą rolę w wywoływaniu wielu chorób oraz przyspieszaniu procesów starzenia się organizmu. To wszystko prawda, warto zatem wiedzieć, czym są, skąd się biorą i co powodują owe zgubne cząstki oraz – co nawet ważniejsze – jak się przed nimi chronić.
24.11.2018
Wprost wymarzone dla łasucha – słodki smak bez konsekwencji. Doskonałe remedium na  problemy z nadwagą i cukrzycą. Wydawać by się mogło, że słodziki to idealny zamiennik cukru. Ale nie wszystko złoto co się świeci. Nowe badania pokazują ciemniejszą stronę słodzików. Jak to więc jest z nimi naprawdę? Oto kilka faktów i mitów na ten temat.