5 powodów, dla których warto jeść czekoladę

Najbardziej szlachetna i najzdrowsza jest czekolada gorzka. Najlepiej, by oprócz kakao – w ilości minimum 60% – znajdowało się w niej tylko masło kakaowe i cukier. 

5 powodów, dla których warto jeść gorzką czekaladę

Czekolada zawiera ponad 600 substancji, które pozytywnie wpływają na zdrowie oraz dostarczają cennych wartości odżywczych. Wśród wielu wartościowych składników znajdują się w niej m.in. magnez, potas, żelazo, fosfor, wapń, miedź i mangan, a także witaminy z grupy A, B, D i E. Jest wiele powodów, dla których warto jeść czekoladę (z umiarem!). Oto niektóre z nich:

  • wprawia w dobry nastrój i pobudza do działania – po jej zjedzeniu, następuje wzrost poziomu serotoniny w mózgu oraz fenyloetyloaminy, która pobudza produkcję endorfin, zwanych hormonami szczęścia.
  • korzystnie wpływa na układ sercowo-naczyniowy i koncentrację dzięki zawartości magnezu, potasu i żelaza
  • obniża ciśnienie dzięki zawartości w ziarnie kakaowym polifenoli, substancji chemicznych, które zawierają flawanole
  • spowalnia procesy starzenia dzięki dużej zawartości antyoksydantów, podobno większej nawet niż w czerwonym winie
  • zmniejsza ryzyko cukrzycy, ponieważ flawonoidy zawarte w ziarnie kakaowym poprawiają metabolizm glukozy i powodują niewielki wyrzut insuliny

 4 powody, dla których warto jeść gorzką czekoladę.

31.05.2019
Poznaj 6 produktów żywnościowych, które wzmacniają serce, obniżają ciśnienie i zapobiegają zawałom. Wszystkie mają potwierdzone naukowo właściwości, dlatego warto włączyć je na stałe do swojego jadłospisu.
24.05.2019
Zielenina rządzi na naszych stołach. Świeża natka, rukola, jarmuż czy szpinak świetnie sprawdzą się jako podstawa zielonych koktajli. Super detoks, moc energii,  a przede wszystkim zdrowie gwarantowane! Sprawdź nasze przepisy na idealny zielony koktajl.
23.05.2019
Pojawia się w kwietniu, wcześniej niż truskawki i jest zapowiedzią nadchodzącego lata. Oprócz ciekawych walorów smakowych ma także szereg właściwości prozdrowotnych. Rabarbar jest niskokaloryczny, nie ma cholesterolu  ani tłuszczu, za to sporo błonnika. Dzięki temu pomaga w odchudzaniu i oczyszczaniu organizmu z toksyn. A to nie jedyne jego zalety.
21.07.2018
Jego promienie dostarczają nam cennej witaminy D, ale mogą być niebezpieczne dla skóry. Aby skutecznie – i mądrze – się przed nimi chronić, warto sięgać po naturalne olejki, działające jak filtry przeciwsłoneczne, a dietę wzbogacić o substancje, które zwiększą odporność organizmu na negatywne działanie promieni UV. Jakie? Podpowiada Kamila Lipowicz, dietetyk z kliniki Ajwen.
20.12.2018
Zły brat bliźniak placebo pojawia się wtedy, gdy uwierzymy, że lek czy rodzaj terapii nam zaszkodzi. Choć substancja, którą zażywamy, jest obojętna dla zdrowia. Takie nastawienie może być niebezpieczne.
04.01.2019
Codziennie starasz się dbać o zdrowie: stosujesz prawidłową dietę, co najmniej pół godziny przeznaczasz na aktywność fizyczną, nie palisz papierosów, a wieczorem pamiętasz o relaksie i rozładowaniu stresu. To wspaniale! Jednak, jak wynika z rozmów z lekarzami, wielu osobom do pełni szczęścia (i zdrowia) brakuje jednego ważnego elementu – badań profilaktycznych.